Wednesday, 23 November 2011

Warga tua dimasak hidup-hidup

Tiada info lengkap mengenai kejadian dibawah. Menurut sumber ini adalah “daging suci dimasak” pada hemat aku ini mungkin latihan seni mempertahankan diri.



Model yang digelar 'si wajah malaikat berbody setan'

Bianca Bai adalah model Taiwan super Hot yang perna ada di Taiwan.Bianca Bai Xin Hui, adalah salah seorang artis dan model terpanas di Taiwan saat ini. Kecantikan dan kemolekan tubuhnya membuatnya dijuluki si wajah malaikat berbody setan. Wajah dan tubuh Bianca dengan mudah ditemukan di majalah-majalah terbitan Taiwan. Ia banyak membintangi iklan pakaian dalam dan bra, bahkan telefon jenama Nokia.Biodatanya :


* Name: Bai Xin Hui
* English name: Bianca Bai
* Nicknames: (Angel’s face, Devil’s body)
* Date of birth: October 10, 1982
* Birthplace: Taiwan
* Height: 176cm
* Profession: Model, Actress
* Modeling Agency: Catwalk Modeling Agency
* Horoscope: Scorpio
* Blood type: O

Perompak hingusan bersenjata yang baru berumur 13 tahun


LIVERPOOL: Dia baru berusia 13 tahun tetapi tetap berupaya berlagak bersahaja dengan senapang patah ketika merompak selama 10 hari hingga mencetuskan ketakutan di sebuah bandar.Polis menemui gambar Jobe Kilbride dengan memegang senjata itu yang dimuat turun oleh rakannya dari telefon bimbitnya.

Samseng berusia belasan tahun itu adalah anggota termuda satu kumpulan lima orang yang melakukan rompakan selama 10 hari di seluruh Liverpool pada April dan Mei lalu, Sepanjang melakukan rompakan itu, kumpulan berkenaan yang anggotanya berusia dari 13 hingga 18 tahun, mensasar pemandu teksi dan peniaga kedai dan seorang lelaki ditembak.Semalam, mereka mula menjalani hukuman dengan jumlah lebih 20 tahun selepas mereka ditangkap polis.Ketua kumpulan, Bradley Beveridge, 18, diawasi polis sejak berusia awal belasan tahun dan sudah didapati bersalah terhadap beberapa jenayah.

Dia memaki hamun Hakim Mark Brown ketika dibawa keluar dari Mahkamah selepas dijatuhi hukuman.Kilbride dipenjara empat tahun sementara abangnya, Declan, 16, sembilan tahun.Declan Culshaw, remaja berusia 15 tahun, yang turut terbabit dalam rompakan terakhir kumpulan itu sebelum ditangkap, dipenjara lima tahun sementara seorang lagi remaja berusia 14 tahun, Dylan Currie, dijel enam tahun.Hakim menarik balik larangan sekatan menyebut nama pesalah bagi membolehkan akhbar menyiarkan nama kumpulan itu. – DM

Gadis cantik yang begitu gembira saat ambil foto pelaku jenayah


Ketika pelaku tindak jenayah lain berusaha menyembunyikan wajahnya serta bermuka cemberut saat sesi Mugshot (foto pelaku jenayah yang diambil pihak polis), gadis yang satu ini malah berusaha membuat fotonya terlihat se-ceria mungkin.

Michelle Watson, dari Arizona Amerika Syarikat (AS), membuat repot polis di Prescott, Arizona, saat wanita berusia 24 tahun ini ditangkap pada Khamis (17/11/2011) lalu, kerana memandu Honda Civic-nya dalam keadaan mabuk.

Menurut penjelasan Jabatan polis Prescott yang dikutip thesmokinggun, selain menolak menjalani ujian ketenangan, Watson juga berusaha melawan saat diamankan, mendorong petugas, serat menggunakan kata-kata kasar dan makian pada polis.

Meskipun semua ini, Watson terlihat berseri-seri dan berkedip dengan mengangkat dua ibu jarinya saat difoto di Penjara Daerah Yavapai.

Rincian dalam laporan polis Prescott, Watson didakwa melakukan penyerangan pada polis, serta melawan penangkapan, dimana kandungan alkohol dalam darahnya berada tiga kali ganda daripada had yang dibenarkan.

Sebuah lubang tiba-tiba muncul sehabis hujan dan menyedut seorang wanita

Seorang wanita yang berprofesi sebagai pengacara jatuh ke dalam sebuah lubang hitam yang tiba-tiba muncul setelah hujan sedalam 45 kaki dan tidak tertolong nyawanya hanya kerana petugas pemadam kebakaran yang hendak menolong terlibat pertengkaran dengan rakannya.

"Kami berfikir untuk mendapatkan tali kita sendiri dan segera turun untuk menyelamatkan ibu kami", ujar anak perempuan pengacara yang meninggal itu. Peristiwa tersebut terjadi di Ayrshire, Scotland Selatan.






Setelah itu, mimpi buruk selalu dialami Jane, anak perempuan pengacara. Dalam mimpi itu, Jane panik mencari ibunya sambil memegang lilin untuk menyinari jalan yang gelap. Teriakan-teriakan Jane: "Ibu,dimana engkau?" dibalas dengan jeritan sang ibu. Dari jeritan itu akhirnya Jane menemukan lubang hitam mengangga, tempat ibunya jatuh.

Minggu lalu, dalam sebuah putusan yang sangat penting berikut penyelidikan kecelakaan fatal, sherif mengatakan kematian ibu dari dua anak ini yang jatuh pada kedalaman 45 kaki dapat dihindari jika tindakan lebih cepat diambil.

Kedua anak sang ibu menyesalkan permintaan maaf yang terlambat dari pihak berkuasa setempat, mengingat kehidupan keluarga mereka telah' pecah 'oleh sikap penyelamatan.




Jayne berkata: "kematian ibu saya menghancurkan hidup kami. Semuanya bercelaru setelah kami kehilangan beliau. Beliau penguat kami dan tidak pernah terfikir oleh kami untuk beliau tidak bersama kami. Luka-lukanya tidak mengancam nyawa dan beliau seharusnya tetap bersama kita hari ini. Yaa..memang wajahnya bengkak parah, rahangnya patah, rambut panjangnya yang indah kusut, kukunya semua patah akibat beliau mencakar untuk menggapai jalan keluar dari lubang. Kami perlu mendapat keadilan bagi ibu kami dan kami berharap penyelidikan yang baru akan memberikan keadilan bagi kami."

Ketua Inspektur kebakaran dan penyelamatan, Steven Torrie, akan memimpin penyelidikan baru. Lubang-lubang maut seperti itu, kemungkinan akan bermunculan lagi mengingat banyaknya bekas-bekas tambang batubara

Selamba je brader laph daging anjing tepi jalan

betul-betul selamba…..

Apabila awek Jepun kena penyakit jilat tombol pintu

Karut betul awek-awek ni macam tak ada benda lain yang nak di jilat

Monday, 21 November 2011

pokok ini berwajah seram


LONDON – Sebuah pohon berhasil menarik perhatian banyak orang di Essex, London. Bagaimana tidak, pohon ini tampak seolah menjerit ketakutan seperti lukisan ‘The Scream’. Pohon ek 400 tahun yang memiliki rupa serupa lukisan karya Edvard Munch ini terletak di pelataran Marks Hall Gardens and Arboretum di Coggeshall, Essex. Terlihat, pohon ini memiliki dua mata dan mulut yang terbuka lebar dan tampak menyeramkan.


Staf yang bekerja di tempat pohon ini berada menamai pohon ini ‘The Screaming Tree’. Sejak itu, pohon ini menjadi pembicaraan hangat di seluruh kota karena memiliki rupa serupa karya pria Norwegia pada 1893.

Pembuat taman Jonathan Jukes mengatakan, “Pohon ini memiliki keangkerannya sendiri”. Menambah atmosger keangkerannya, pohon ini sendiri ditinggali kelelawar, gagak dan burung pelatuk./inilah.com 

cerita orang dewasa-memori villa hijau


Hari itu aku menjadi saksi pembelian sebuah villa dari broker
properti pada pamanku. Sebenarnya pembelian ini agak unik
menurutku. Hal ini karena pamanku membeli villa ini tanpa
melihat langsung dahulu villa yang akan dibelinya itu. Pamanku
membeli hanya berdasar brosur dan keterangan broker yang tak
lain masih temannya. Di samping untuk membantu temannya itu
pamanku juga tertarik pada harganya yang tergolong murah.
Memang menurut brosur itu villa yang tergolong besar ini
ditawarkan murah. Alasan sibroker karena pemilik lama kepepet
sekali butuh uang untuk operasi jantung. Namun walau besar
lokasinya memang masih di desa yang jauh dari jalan besar
utama. Menurut si broker lagi untuk mencapai lokasi villa
harus melewati jalan desa yang penuh liku-liku. Dan juga
semenjak pemilik lama sakit dua bulan lalu villa itu tak
pernah lagi dikunjungi. Si broker sendiri belum pernah ke sana
hanya langsung diberi foto-foto dan keterangan villa oleh
pemilik lama untuk dijualkan. Walau berharga murah tak ada
yang tertarik kecuali pamanku ini.

Selesai urusan pembelian pamanku menyuruhku agar secepatnya
untuk melihat sekaligus membenahi villa. Pamanku sendiri tak
ada waktu mengingat kesibukannya. Aku mengusulkan agar besok
saja ke sananya. Malam sebelum berangkat aku menelepon temanku
untuk diijinkan tidak kuliah selama aku pergi. Lalu aku
menyiapkan perbekalan untuk dibawa antara lain alat
kebersihan, lampu darurat, dan makanan instan. Sebagai lelaki
muda aku memang senang bertualang bahkan terkadang hanya
seorang diri saja. Jadi hal seperti ini sudah aku anggap
biasa. Setelah semuanya aku masukkan ke dalam mobil espas
minibus pamanku aku langsung pergi tidur agar esok bugar.
Seperti biasa dan sudah menjadi kebiasaan aku kalau tidur
telanjang bulat. Begitu membayangkan tubuh wanita telanjang
aku langsung tertidur. Jujur saja melihat wanita bugil
langsung dihadapanku aku belum pernah apalagi bersenggama
dengan mereka. Jadi aku masih perjaka.

Esoknya aku bangun pukul 08.00. Rumah sudah sepi karena
pamanku telah berangkat kerja pada pukul 06.00. Istri pamanku
sudah dua bulan ini bertugas di luar negeri. Sementara Bik
Lastri pembantu di rumah tengah ke pasar mungkin. Biasanya
jam-jam segini memang jadwalnya dia ke pasar. Aku lalu mandi.
Selesai mandi aku sarapan nasi goreng yang telah disiapkan.
Kulihat di atas meja kerja paman ada amplop dan pesan untukku.
Rupanya itu berisi surat pengantar dan uang saku dari pamanku.
Waktu telah menunjukkan pukul 09.00 dan kuputuskan untuk
berangkat agar tak kemalaman saat tiba di villa. Kebetulan aku
punya kunci rumah sendiri jadi tak perlu menunggu Bik Lastri
pulang. Mobil lalu kustater berangkatlah aku. Sekitar dua jam
perjalanan aku berhenti mengisi bensin dahulu. Tiba-tiba aku
teringat tas berisi pakaianku ketinggalan. Ya sudah nasib
barangkali aku jadi tak membawa pakaian pengganti.

Tiga jam kemudian aku telah sampai di gerbang desa tempat
lokasi villa. Jalan menuju ke sana memang menyulitkan dan aku
harus bertanya berulang kali. Desa ini memang agak terpencil
tapi pemdanangannya indah. Hawa di sini terasa sejuk dan
nyaman. Di depan gerbang desa terpasang spdanuk yang
menerangkan sebuah universitas dari Jakarta tengah KKN. Mobil
lalu kujalankan terus hingga sekitar satu kilometer jalan
bercabang dua. Menurut brosur lokasi villa setelah melewati
balai desa. Jadi harus mencari jalan menuju balai desa. Tapi
di percabangan itu tak ada petunjuk sama sekali. Hendak
bertanya tak ada orang lewat. Sambil menunggu orang lewat
mobil kutepikan dan aku beristirahat. Sudah satu setengah jam
aku menunggu akhirnya dari spion mobil kulihat tiga orang
perempuan dua diantaranya mengenakan jas almamaternya menuju
ke arahku berjalan kaki. Mereka tampaknya peserta KKN. Aku
lalu keluar mobil menunggu mereka tiba. Semenit kemudian
mereka tiba. Wajah ketiganya bagiku cantik semua apalagi
dibdaningkan cewek yang kukenal mereka lebih menarik. Kulit
mereka kuning langsat kecuali yang tak mengenakan jas agak
coklat. Tubuh merekapun proporsional dengan tinggi sekitar 160
cm berat seimbang.

"Selamat sore, Mas mau kemana? Kok berhenti sendirian di sini.
Tampaknya dari luar kota, ya?" Sapa si cewek tak berjas
membuyarkan lamunanku tentang mereka.
"Kayaknya baru lihat nih. Pasti bingung memilih jalan ini
'kan?" Si cewek berjas almamater berambut lurus sebahu
menimpali. Sementara cewek berjas satunya yang mengenakan rok
agak mini longgar hanya tersenyum.
"Benar saya dari luar kota. Sebelumnya saya perkenalkan namaku
Rama masih kuliah sih. Kalau jalan ke balai desa yang mana
ya?" Tanyaku sok akrab.
"Oh maaf kami lupa kenalan dulu. Kalau nama saya Mirna, sedang
yang ini Mbak Ratih. Nah yang pakai rok namanya Mbak Tantri.
Jalan ke balai desa yang kanan. Yang kiri menuju ke lapangan
desa di sana sedang ada hiburan hingga malam. Penduduk desa
hampir semuanya sudah di sana. Mas mau ke rumah siapa?" Cewek
bernama Mirna menerangkan.

Tiba-tiba gerimis turun. Kupersilahkan ketiganya naik ke mobil
walau agak berdesakan dengan perbekalanku. Setelah kujelaskan
maksud kedatanganku mereka terutama Mirna agak terkejut. Tapi
saat kudesak mengapa terkejut Mirna malah tersenyum manis.
Kebetulan Mirna yang putri pak Kadus tempat Ratih dan Tantri
ditugaskan hendak pulang ke rumahnya. Katanya jalannya searah
tapi lebih jauh dari villa sekitar satujam berjalan kaki.
Mereka bertiga baru saja jalan-jalan dari kota kecamatan.
Delapan menit kemudian kami tiba di villa. Jarak dari rumah
terdekat cukup jauh jadi villa ini tampak berdiri sendirian.
Saat mobil hendak kulajukan lagi menuju rumah Mirna, Tantri
mengusulkan hendak membantu bersih-bersih. Akhirnya mobil
kumasukkan ke halaman villa yang luas tanpa pagar. Kuparkir di
bawah pohon mangga besar. Gerimis agak mereda.

Villa dengan luas bangunan 200 m2 dan luas tanah 500 m2 yang
tidak bertingkat ini dicat hijau muda. Sampah dedaunan
berserakan sementara debu dan sarang laba-laba tampak
dimana-mana. Lalu pintu depan aku buka tampak ruangan terdiri
tiga kamar tidur ini sangat kotor. Setelah perbekalan
diturunkan langsung saja kami berempat membersihkan villa ini.
Untunglah pukul enam sore semuanya selesai. Lampu-lampu
ruangan ternyata masih berfungsi. Bahkan pompa air penyedot
air sumur masih bisa berfungsi baik.

Saat hendak mengantar mereka pulang pada pukul setengah tujuh
malam hujan turun lagi dengan derasnya. Padahal jarak dari
teras ke mobil sekitar sepuluh meter dan tidak ada payung.
Akhirnya diputuskan menunggu hujan reda. Kami kecuali Tantri
lalu mengobrol akrab, Dari obrolan aku tahu Ratih baru sebulan
menikah, Mirna walau telah berusia 32 tahun belum menikah
alasannya sebagai bungsu ia ingin membantu bapaknya yang
menduda dan sudah tua. Tapi kuakui tubuhnya cukup terawat
walau hidup di desa. Sedangkan Tantri hanya diam. Dari tadi ia
sibuk memasang korden di jendela depan.

Tiba-tiba pintu depan yang tak kukunci terbuka disertai
hembusan angin beserta air hujan. Tantri yang berdiri dekat
pintu roknya terangkat ke atas tampak celana dalam merahnya
terlihat olehku membuat nafsuku menaik. Paha dan betisnya
begitu mulus menggoda. Air hujan yang datang beserta angin
membuat ia basah kuyup. Dengan agak malu ia langsung berlari
ke kamar mandi. Dari dalam kamar mandi Tantri minta dipinjami
pakaian.

Celakanya aku tak membawanya sampai hdanukpun tertinggal. Aku
hanya berkaos oblong celana jeans dan cd saja beginipun masih
kedinginan. Mirna berterus terang sudah terbiasa tak
mengenakan jeroan alias cd dan bh. Jadi bila kemeja dan
celanapanjangnya dipinjamkan berarti harus telanjang.
Membayangkan itu membuat nafsuku tambah naik lagi. Ratih
terlihat menuju ke depan pintu kamar mandi. Ia lalu melepaskan
jaket almamater lalu mencopot celana jeansnya. Lalu
diserahkanlah pada Tantri.

Kini ia hanya berkaos oblong tanpa bh menutup badan sedangkan
bawahannya celana pendek panty ketat. Walau tidak telanjang
baru kali ini kulihat langsung samar-samar payudara cukup
besar dengan puting mencap di kaos Ratih. Aku tak tahu berapa
ukurannya karena belum berpengalaman. Terlihat pula kakinya
begitu mulus melangkah ke arahku dan Mirna. Bagiku melihat hal
seperti ini sudah membuat kontolku mulai bangun. Apalagi
hampir seminggu tak kuledakkan lewat onani. Ditambah suasana
seperti ini membuat pikiranku semakin kacau saja. Saat Ratih
duduk di sebelahku, Mirna berdiri katanya hendak membuatkan mi
instan dan kopi panas. Ia menghampiri Tantri yang baru keluar
dari kamar mandi memintanya agar membantu.

Kulihat di HP waktu telah menunjukkan pukul setengah sembilan
malam. Sekuat hati kukerahkan agar kontolku kembali tidur. Tak
enak didekat Ratih bila celanaku terlihat ada yang menonjol.
Entar dikira tidak sopan atau bahkan ia malah marah.

"Masih pengantin baru kok malah berpisah?" Tanyaku mengawali
obrolan.
"Memang kami pengantin baru tapi soal itu tuh sudah sering aku
dan suamiku melakukannya sebelum menikah. Sebenarnya kami
inginya fun aja namun saat sedang enak-enakan begituan eeh
mamiku melihat. Jadi langsung deh kami dinikahkan."

Tantri dengan manja menceritakan pengalamannya. Karena agak
kedinginan ia menaikkan dan menekuk kakinya ditempelkan ke
dada. Payudaranya tampak tertekan membuat aku salah tingkah.
Kulihat ia tak memakai cd karena tak ada lekukan segitiga di
pantynya. Kontolku mulai bangun lagi. Untuk menutupi tonjolan
maka kedua telapak tangan kutaruh di atasnya.

"Ngomong-omong kamu pasti pernah ya? Masak lelaki segagah kamu
kok perjaka. Seminggu di sini sebenarnya aku ingin itu. Tapi
kegiatan padat dan hanya hari ini serta esok libur. Lagian
nglakuin di sini sama siapa? Apa sama bapaknya Mirna. Bisa ko
nanti. Hahahaha."

Ratih bicaranya semakin panas saja. Lalu dengan sengaja tangan
kirinya disusupkan hingga mengenai tepat di atas tonjolan
kontolku. Enak rasanya.

"Punyamu besar juga ya. Berapa cewek sudah dimangsa elangmu
ini?" Celoteh Ratih sambil mengusap-usap tonjolan kontolku.
"Jujur saja aku belum pernah kok. Aduh enak.." Saat tangan
kananku hendak kumasukkan ke dalam panty Ratih, Mirna dan
Tantri datang membawa mirebus dan kopi. Akhirnya kutahan
hasratku untuk mengisi perut dahulu.

Karena capai kami berempat memutuskan untuk tidur di villa
ini. Namun sebelumnya Ratih menelepon ketua kelompoknya
mengabari tak bisa pulang. Ternyata semua penghuni dusunnya
masih menonton hiburan dan tak bisa pulang karena hujan.
Ratih, Mirna, dan Tantri tidur di kamar tengah sementara aku
di ruang tengah sambil berjaga-jaga. Baru dua jam tertidur aku
terbangun. Aku kebelet kencing. Agak ngantuk aku menuju
kamarmandi. Saat pintu kubuka sedikit tercium aroma tinja
menusuk hidung. Aku terkejut melihat pemdanangan indah campur
menjijikkan di hadapanku.

Mbak Mirna tengah jongkok di atas closet jongkok tanpa
tertutup selembar benangpun bagian perut ke bawah. Dengan
wajah memerah Mbak Mirna justru terdiam kaku. Kulihat sambil
menghirup aroma semerbak tampak jembut ikal hitam sangat lebat
dibiarkan tumbuh subur mengelilingi liang senggamanya yang
berwarna kemerahan. Terlihat pula ia berusaha keras mengejan
agar tinja kuning keras yang masih menggantung keluar dari
anusnya. Karena terus mengejan maka currr air pipisnya keluar
memancar deras mengenai celanaku.

Liang tempiknya terus terbuka. Akhirnya tinja keras itu keluar
juga seluruhnya. Mbak Mirna lalu berdiri menyiram closet lalu
cebok. Aku yang dari tadi kebelet lalu berjalan kepojok lain
kamar mandi lalu kencingku ku keluarkan. Kondisi kontolku
sudah sangat tegak dan keras. Selesai itu aku hendak keluar
namun Mbak Mirna mencegah. Kukira ia akan menamparku sehingga
aku terus meminta maaf.

"Sudahlah dik Rama, lupakan itu. Tapi kemarikan burungnya
langsung aja masukkan ke tempik Mbak."

Mbak Mirna berusaha menenangkan aku. Mendengar ajakan gila itu
aku justru kebingungan habis belum pernah sih. Kulihat Mbak
Mirna membelakangiku kemudian membungkuk sambil pantatnya agak
ditunggingkan. Badannya tetap mengenakan kemeja. Dua lubangnya
nyaris tak terlihat tertutup rambut ikal lebat. Bau tempik
campur tinja semakin menusuk hidungku. Tangan kanannya
dijulurkan ke belakang hingga menggenggam erat kontolku.

"Alamak begini to rasanya. Ehh.. Mbak jembutnya lebat banget
aku cabuti lho!"

Aku mulai menikmati kocokan lembut tangan Mbak Mirna. Iseng
kucabut sehelai jembut saat ia terus menungging. Kuluruskan
ternyata sekitar tujuh senti lebih. Lalu kucabut lagi sehelai
demi sehelai. Aku dari dulu bila melihat gambar wanita bugil
berjembut lebat sangat terangsang dan gemas. Terutama
gambar-gambar wanita Jepang yang terkenal sangat subur.
Apalagi melihat langsung seperti ini.

"Uhh dik Rama nakal. Tempik Mbak sakit kalau dicabuti terus
bulunya. Namanya orang gunung ya pasti lebat donk. Sudah
masukin aja kontolmu. Pelan dulu." Mbak Mirna mulai tidak
tahan. Saat kuraba tempiknya agak basah dan klistorisnya
membesar.

Pelan-pelan kumasukkan kontolku dalam liang senggama Mirna.
Pengalaman pertamaku merasakan senggama. Setelah masuk
seluruhnya rasanya kontolku seperti ada yang menjepit. Lalu
kumaju mundurkan pelan-pelan dan Mbak Mirna terus mendesah.
Baru sekitar tigapuluh kali gerakan maju mundur pelan kontolku
belum sempat kucabut sudah memuntahkan sperma dalam liang
senggama Mbak Mirna. Mbak Mirna tenang-tenang saja. Rupanya
walau belum menikah ia sudah sering bersenggama terutama waktu
masih bekerja di Jakarta. Tetapi sudah hampir setahun ia hanya
bermasturbasi. Paling sering menggunakan botol kecap ukuran
kecil.

"Aduh maaf Mbak maniku kusemprot di dalam." Sesalku sambil
memakai kembali celanaku.
"Tidak apa-apa Mbak sudah pengalaman. Kalau cuma segini tak
berpengaruh." Mbak mirna juga memakai kembali celananya.
Terlihat beberapa helai jembutnya rontok. Ia lalu pamit hendak
tidur lagi.

Waktu menunjukkan tepat tengah malam. Dalam hati aku terasa
mimpi telah bersenggama langsung dengan wanita. Akibat
kelelahan aku tertidur lagi. Tiga jam kemudian terdengar HPku
berbunyi. Aku terjaga.

Read More “cerita orand dewasa-Memori Villa Hijau”  »» 

Sunday, 20 November 2011

biodata dan 14 fakta menarik tentang Kate Middleton

Pada Jumaat lalu, seluruh dunia telah menyaksikan majlis perkahwinan Putera William dengan Kate Middletonyang penuh bersejarah di gereja Westminster Abbey. Dalam acara yang dihadiri sekitar 300 tamu yang merupakan kerabat dan teman dekat William dan Kate ini, pasangan ini dilihat begitu santai. Selain makan malam, acara ini turut diselang-selikan dengan acara tarian yang penuh menghiburkan.
Kate Middleton kelihatan anggun mengenakan gaun putih sederhana yang dipadu dengan bolero warna senada. Gaun tersebut juga telah direka oleh Sarah Burton. Dalam acara tersebut, William sempat memberikan ucapan kepada para tetamu. Putera William dan Kate Middleton kini bergelar Duke Of Cambridge dan Dutchess Of Cambridge.Jom ikuti 14 fakta menarik tentang wanita yang telah rasmi menjadi pendamping hidup pewaris takhta Inggeris, William yang juga anak sulung kepada Prince Charles dan mendiang Lady Diana:
1. Anak tertua daripada tiga bersaudara, Kate Middleton atau nama sebenarnya Catherine Middleton berasal dari keluarga kelas menengah. Dia lahir pada 9 Januari 1982 di Berkshire, London.
2. Ayahnya, Michael Middleton pernah menjadi juruterbang, manakala ibunya, Carole Middleton pula adalah seorang bekas pramugari. Kini, mereka memiliki bisnis perlengkapan acara atau pesta.
3. Kate bertemu William di St. Andrews University, Skotlandia pada 2001. Pasangan itu tinggal dalam satu rumah bersama beberapa teman mereka yang lain.
4. Pada April 2004, Kate buat pertama kalinya telah bercuti bersama bersama William, Harry dan Prince Charles di Switzerland.
5. Kate dan William pernah memutuskan hubungan mereka sekitar 2007. Khabarnya, hubungan mereka itu terkandas karana William sibuk mengikuti latihan ketenteraan.
6. Kate pernah mendapat jolokan ‘Waity Katie’ oleh tabloid di United Kingdom kerana rancangan perkahwinannya dengan William hampir gagal.
7. Kate menilai media Inggeris sebagai sekumpulan manusia yang gemar mengganggu kehidupan peribadinya. Dia juga tidak suka dibanding-bandingkan dengan Puteri Diana.
8. William melamar Kate sewaktu mereka bercuti di Kenya pada Oktober 2010.
9. Pihak istana mengumumkan pertunangan William dan Kate pada November 2010.
10. Kate memberitahu bahawa William adalah seorang lelaki yang amat penyayang serta romantik.
11. Kate mengenakan gaun pengantin Sarah Burton sewaktu majlis perkahwinannya dengan William berlangsung di Gereja Westminster Abbey, London pada 29 April 2011 yang lalu.
12. Dengan perkahwinan tersebut, penantian 8 tahun Kate untuk menjadi pendamping hidup kepada waris takhta Inggeris juga telah berakhir.
13. Sebaik saja berkahwin, Kate akan mengikut William untuk menetap di North Wales, di mana William akan meneruskan khidmatnya dalam jabatan Tentera Udara Diraja.
14. Setelah berkahwin dengan William, Kate menerima gelar ‘Duchess of Cambridge’.
Sumber: Murai | Donnyien

21 fakta menarik di dunia dalam kehidupan harian


FAKTA MENARIK dalam kehidupan kita di dunia ini banyak perkara-perkara yang menunjukkan tentang kebesaran Allah, berikut ini dipersembahkan sebagai renungan.
  1. Sinaran kosmik daripada bintang-bintang yang berlanggar boleh menghasilkan bahan berbahaya kepada muka bumi. Saintis mendakwa sinaran itu yang juga dikenali sebagai radiasi boleh menyebabkan hidupan pupus dan menghasilkan spesis baru melalui proses mutasi (perubahan genetik).
  2. Apabila seseorang bercakap, secara purata 300 titisan air liur akan keluar dalam tempoh seminit iaitu kira-kira 2.5 titisan bagi satu perkataan.
  3. Dalam secawan kopi terdapat lebih daripada 1,000 jenis bahan kimia.
  4. Orang yang menggunakan tangan kanan hidup sembilan tahun lebih lama daripada mereka yang kidal.
  5. Secara purata seseorang menghabiskan masa selama 2 tahun bergayut di telefon sepanjang hayatnya.
  6. Secara purata, seseorang minum 8,000 gelen air sepanjang hidupnya.
  7. Di serata dunia, yo-yo adalah sejenis permainan tetapi di Filipina , ia merupakan senjata merbahaya.
  8. Hanya terdapat empat buah negara di dunia bermula dengan abjad D iaitu Denmark, Dominica, Djibouti dan Republik Dominica.
  9. Setiap tahun, Selat Inggeris yang memisahkan England dan Perancis melebar sebanyak 300 milimeter.
  10. Nama semua benua bermula dan berakhir dengan abjad yang sama iaitu huruf A.
  11. Manusia hanya menggunakan 10% daripada otaknya untuk berfikir; selebihnya untuk aktiviti lain atau mencetuskan pergerakan luar kawal.
  12. Ketika bersin, semua organ dalam badan tidak berfungsi termasuk jantung.
  13. Kerosakan otak akan berlaku jika suhu badan meningkat melebihi 41 darjah Celcius.
  14. Badak air mampu berlari lebih pantas daripada manusia.
  15. Ngauman singa boleh kedengaran sejauh tiga kilometer.
  16. Tiram boleh mengubah jantinanya beberapa kali sepanjang hayatnya.
  17. Dianggarkan 80 peratus haiwan di muka bumi adalah serangga.
  18. Ratu anai-anai boleh hidup selama 500 tahun dan menghasilkan 30,000 telur setiap hari.
  19. Andai kesemua bungkah air batu- dianggarkan 23 juta kilometer padu – di dunia cair pada satu ketika, kandungan air lautan meningkat 1.7 peratus.
  20. Peningkatan yang sedikit ini bagaimanapun menaikkan paras air sehingga 60 meter daripada yang sediada. Jika ini berlaku, sebahagian besar tanah daratan di dunia akan berubah menjadi lautan.
  21. Jambatan gantung dekat Lapangan Terbang Antarabangsa Haneda, Jepun dikatakan paling panjang di dunia. Berukuran 124 meter panjang dan 4 meter lebar, bahagian tengah bersambung untuk memudahkan ia diangkat apabila kapal lalu di bawahnya. Kos pembinaan adalah lebih murah daripada membuat terowong bawah laut.

10 haiwan pelik dan paling menakutkan di dunia

Di, Guatemala City, Sekumpulan bomoh terlatih telah telah merancang untuk membersihkan tapak suci puak Mayan daripada "badi sial" yang akan dibawa oleh seseorang ke tempat itu tak lama lagi. Seseorang yang saya maksudkan tak lain dan tak bukan ialah Presiden Bush! Seorang jurucakap bomoh-bomoh tu berkata, kehadiran Bush ke tapak suci itu sebagai satu penghinaan pada roh nenek moyang puak Mayan tapi mereka tidak boleh menghalangnya. Apa yang boleh mereka lakukan hanyalah membersihkan tapak tu dari "badi sial" Bush selepas beliau beredar dari situ! Hai pelik jugak saya fikir, Bush ni betul-betul dibenci, bukan hanya oleh kita, tapi juga oleh roh nenek moyang puak Mayan yang dah mati berabad-abad dulu! Mesti menyesal mak Bush lahirkan mamat seekor ni! 
Di, Kolkata, India, seorang petanimenyalahkan anjing jiran-jirannya atas kehilangan misteri ayam ternakannya. setiap hari bilangan ayam yang diternaknya semakin kurang, pada waktu pagi nampak bulu-bulu ayam berselerakan di reban. Petani ni pun berang la, nak bangun pagi pun susah sebab ayam-ayam dia ni pun bertindak sebagai jam loceng! *ini aku tambah, huhu* Maka, dia pun buatla rancangan untuk mengintip siapakah dalang disebalik kehilangan misteri ayam ternakannya dan selepas menenyeh biji mata dia berkali-kali, dia masih tak dapat percaya apa yang di tengok! Lembu yang dibelanya dengan lahapnya melahap ayam ternakannya. *nyam-nyam* Lalu di pun berfikir, tak cukup ke rumput yg aku bagi sampai ayam aku pun dia nak lahap? Saya pun tak tau adakah pada masa saya tulis blog ni, petani ni dah dapat jawapan pada persoalan yg bermain di fikirannya tu! haha
Ni kisah kat London, England, Calon-calon untuk memasuki university di sana telah "kantoi' meniru atau plagiarisme sebelum mereka masuk ke university lagi. Baru hantar pemohonan dah kantoi meniru, kalau dah jadi student apatah lagi! Kisahnya begini, sistem untuk masuk ke university di England ialah calon-calon perlu isi borang pemohonan secara online dan calon perlu isi maklumat yang diperlukan. Tapi malang tak berbau, kata orang melayu, beberapa ratus calon telah didapati copy-paste maklumat dari satu website yang agak popular yang bagi contoh borang yang diisi oleh calon-calon yang telah berjaya. Jadi diaorang ni, tanpa berfikir panjang, ambik je maklumat tu dan hantar. Antara ayat yang dapat dikesan terdapat dalam beratus-ratus borang permohonan ialah "burning a hole in pyjamas at age eight". Saya pun berfikir, manusia ni bila perkara jadi makin mudah, kita pula jadi semakin malas. Bila senang nak dapat maklumat, kita pula ambil jalan mudah dengan copy-paste je maklumat tu. Kekadang tu tak baca pun apa yang kita copy-paste terus hantar je kat lecturer! hehe, kalau anda terasa, jangan risau, saya lebih terasa bila tulis artikel ni, huhu
Masa sekolah dulu anda belajar science, lembu tergolong dalam kumpulan herbivor, iaitu haiwan yang hanya makan tumbuhan, manakala karnivor adalah pemakan haiwan lain tapi lagi sepuluh tahun bila anak anda dah masuk sekolah, cuba anda tanya dia, "lembu dalam golongan apa?" dan jangan terkejut kalau anda dapat jawapan Karnivor! Cuba baca cerita ni...
Di Berlin, German, seorang lelaki berusia 42 bertindak ganas dengan menceroboh padang perlawanan bola sepak hanya kerana tidak berpuas hati dengan kekasaran yang dilakukan oleh seorang pemain terhadap pemain lain. Beliau bukan sahaja menceroboh padang perlawanan tapi juga menendang pemain tersebut dengan gaya karate dan menggomol pemain tersebut! Kalau tu tak cukup pelik, kalau anda nak tahu perlawanan bola sepak itu adalah perlawanan antara budak-budak berumur 8 tahun!! kelakar pun ada! hehe. hai, manusia zaman sekarang dah tak boleh bezakan yang betul dangan salah. Budak-budak lapan tahun buat kasar pun nak mengamuk! Saya rasa dia ni kena ambil kursus mengawal kemarahan la. Kita pun kadang-kadang tu boleh hilang sabar, tapi kenalah selalu ingat Tuhan, barulah boleh elakkan perkara macam ni berlaku.

senarai gambar menarik

gambar apek kangkang sampai nampak seluar dalam

BEYONCE lagak diva

ISU dan gosip panas kalangan artis yang hadir menjayakan persembahan pada majlis sebelum dan selepas pelantikan Presiden Amerika, Barack Obama, awal minggu ini mendapat perhatian ramai.

Pelbagai cerita dilaporkan media, termasuk dunia hiburan memandangkan warga artis di negara 'Uncle Sam' itu penyokong kuat kepada presiden kulit hitam pertama Amerika itu.

Bahkan sejak bertanding lagi Obama menerima sokongan padu apabila artis turun padang mengadakan kempen dan melaburkan sejumlah wang bagi memastikan kemenangan berpihak kepadanya.

Kejayaan diraih turut mahu dikongsi kebanyakan artis ternama dan majlis dianjurkan menjadi medan pertemuan mereka dan mengucapkan tahniah atas usaha dilakukan.

Dalam keadaan polis dan perisikan berusaha memastikan keselamatan presiden mahupun orang ramai terjaga di lokasi majlis, ada artis hadir menjayakan acara cuba bersikap ala diva.

Akhbar The New York Daily melaporkan Beyoncé Knowles seorang daripadanya apabila enggan berjalan kaki hanya semata-mata berasa tidak selesa memakai kasut tumit tinggi.

Penyanyi yang kini muncul dengan album terbaru, I AM...Sasha Fierce sudah dimaklumkan pihak berkuasa semua jalan berhampiran Teater Washington, D,C, tempat suaminya, Jay-Z sedang mengadakan latihan pada waktu itu sudah ditutup.

Pegawai polis bertugas turut memaklumkan Beyonce dan Jay-Z perlu berjalan melintasi empat blok bangunan untuk ke kenderaan mereka.

Tidak mahu lebih banyak masalah timbul, pasangan ini disarankan tunggu saja di belakang pentas teater sehingga acara bermula. Malah kemudahan untuk menukar pakaian turut disediakan.

Begitupun Beyonce berkeras mahu pulang ke hotel tetapi menegaskan tidak mahu berjalan kerana dia memakai kasut tumit tinggi. Mahu atau tidak pemandunya yang sedang menunggu perlu dibenarkan masuk ke kawasan berhampiran teater.

Sumber menyaksikan kejadian itu memberitahu Beyoncé memberikan alasan dia tidak boleh berjalan sejauh itu dalam cuaca sejuk. Pihak polis yang mendengar pula tidak mempedulikan alasan diberikan.
"Selepas berbincang akhirnya pihak perisikan membenarkan pemandu pasangan ini masuk ke kawasan sudah ditutup membawa mereka pulang ke hotel, bertukar pakaian dan kembali ke teater," kata sumber itu lagi.

binatang-binatang albino

toq lha monyet noq aq temu kt dlm almari aq mlm dk...hua!hua!hua!